logo

QUANTUM CRM INTEGRERAT MED DITT Chimpmail.

Centralisera information så som fakturerings underlag, arbetsordrar och utlägg kring kunderna i Qrona Quantum. Säkerställ att allt blir fakturerat -i rätt tid- och inget glöms bort. VISMA en del av Qrona Quantum.

VISMA

Qrona Quantum - färdig integration med VISMA

Fördelarna med att integrera Quantum CRM med Visma

Att integrera båda systemen ger inte bara användarna en bättre kundupplevelse, utan effektiviserar också hur alla inom företaget arbetar.

Här är de 6 främsta anledningarna till att du bör integrera de två systemen:

1. Spara tid och öka produktiviteten

Att upprepa samma manuella uppgift gång på gång är trist, tidsödande och har dessutom en negativ inverkan på produktiviteten. Genom att integrera ditt Visma ekonomisystem med Quantum CRM behöver du inte ange samma information i mer än ett system.

2. Minska antalet fel i databasen

När du utför samma rutinuppgift mer än en gång är chansen stor att det uppstår fel. Det är lätt hänt att av misstag kopiera och klistra in information i fel fält Att minska de potentiella felkällorna innebär att du minimerar risken för fel

3. Skapa smartare offerter

Det här är en situation som många är bekanta med: en säljare måste först skapa en offert i ett system och använda ett annat system för att spåra och hantera en försäljningsmöjlighet. När den slutliga offerten ska skapas behöver båda systemen användas och säljaren måste mata in samma information på nytt för att skapa en order.

Det är en mycket tidskrävande rutin och kan i förlängningen resultera i en dålig kundupplevelse

4. Ge säljarna bättre förutsättningar med bättre verktyg

När säljarna inte slösar bort tiden med att lägga energi på systemen, kan de fokusera på att hitta och arbeta med nya försäljningsmöjligheter. Föreställ dig själv hur många fler avslut som kan hinnas med om processerna automatiserades.

5. Gör kundservice ännu bättre

Ge kundservicemedarbetarna tillgång till all relevant kundinformation på ett ställe. Då slipper de logga in i flera system eller fråga kollegor för att få tag på grundläggande kundinformation. Med rätt verktyg kan du ge kunderna snabbare och bättre service.

5. Gör kundservice ännu bättre

Ge kundservicemedarbetarna tillgång till all relevant kundinformation på ett ställe. Då slipper de logga in i flera system eller fråga kollegor för att få tag på grundläggande kundinformation. Med rätt verktyg kan du ge kunderna snabbare och bättre service.

6. Skapa en bättre kundupplevelse

Framgång i affärer handlar ofta om förmågan att erbjuda dina kunder en bättre kundupplevelse än konkurrenterna. Det betyder att det måste vara enkelt och professionellt att göra affärer med dig.

Har du några frågor? Hör av dig till oss så hjälper vi dig.